Az Android játékok érkezése néhány évtizeddel ezelőtt még nem volt megjósolható. A felhasználók teljesen más típusú játékokat játszottak, más kialakítású készülékeken. Ezek a játékok nem hasonlítottak a mai Android játékok koncepciójához, mivel az androidos játékok érintő-képernyőre optimalizáltak. Az asztali számítógépeken lévő játékok, és a konzolokon és kézi konzolokon létező játékok között hatalmas különbség volt. A mai Android játékok viszont képi világukban már megegyeznek az asztali számítógépeken és laptopokon játszható játékokkal.

A nagyobb különbség abból adódott, hogy kilencvenes, korai kétezres évek asztali számítógépjeinek a teljesítménye éppen, hogy elegendő volt az élvezhető 3D élmény eléréséhez. Egy néhány tízezer sokszöget használó játékot viszont nem lehet úgy lebutítani, hogy értékelhetően fusson egy olyan hardveren, ami maximum néhány száz sokszöget lenne képes megjeleníteni, ezért az akkori telefonokra nem lehetett őket átírni.

A helyzet ma már gyökeresen más. Egy több százmillió sokszöget használó játékot könnyű szerrel át lehet úgy írni úgy, hogy néhány millió sokszöget használjon. Lényeges eltérést az emberi érzékelés logaritmikus jellege miatt nem érzékel. Ennek következtében sokkal nagyobb különbséget érzékelünk akkor, ha mondjuk egy néhány ezer polygonos játékot néhány tízezer polygonos játékká alakítunk. Ellenben, ha néhány tízezer polygonos játékot alakítanánk néhány százezer polygonossá. Néhány millió fölött pedig a különbség egy átlagember számára nem számottevő. Az Android játékok esetén sem látni már a különbséget a PC-s változathoz képest.

A Google play a játékok szemétdombja?

 

android játékok

Android játékok

 

Ennek ellenére viszont az ember szinte csak szemetet talál, amikor játékokat keres a Google hivatalos online boltjában. Sajnos a marketing és a Google személyes érdekei erősebbek, mint a közösség azon törekvése, hogy a megfelelő minőségű játékok kerüljenek előtérbe. A több millió szoftver közül a legtöbb egyszerű szemét, amely bár megfelel a Google szabályzatának, mégsem nyújt semmilyen értékelhető élményt. Ahhoz, hogy értékelhető Android játékok kerüljenek az ember szeme elé, nem elég a Google Playban kutakodni. A PC-s játékokhoz hasonlóan magazinokat, és online közösségeket kell bújni.

 

android játékok

 

A Yandere szimulátorban egy elmebeteg iskoláslányt alakíthatunk, akinek meg kell ölnie a riválisait ahhoz, hogy a szeretett Senpaiának a szívét megszerezze. A középiskolás lányok között népszerű játék PC-re is létezik, ám csak úgy érhette el a népszerűsége csúcsát, hogy az Android játékok között is megtalálható lett, tehát magyarán a fejlesztő portolta Androidra is. A Yandere szimulátorból, és más hasonló játékokból viszont relatíve kevés van, és helyette inkább a gyors meggazdagodás reményében feltöltött szeméttel szembesülhet az ember.

Az Android a játékfejlesztés McDonalds-a?

Androidra egyszerűen lehet játékot írni a Java programozási nyelv segítségével, és ezt a fejlesztők ki is használják. Egyszerű puzzle és találgatós játékok ezreit töltenek fel rá minden nap a fejlesztők abban a reményben, hogy ezekből pénzt fognak keresni. Ezeket a játékokat professzionális módszerekkel marketingezik. Az emberek az igazi gyöngyszemeket nagyon nehezen képesek csak megtalálni. Az Android játékok a tipikus iskolapéldája annak, amikor a nagy mennyiségű hulladék a kis mennyiségű minőségi megoldást háttérbe szorítja.