Facebook borítókép használata során jó arculatot tudunk varázsolni a profilunknak, vagy a cégünknek. A Facebook borítókép tartalmazhatja a vállalatod vagy céged logóját, tartalmazhat egy rövid és látványos szöveget. A Facebook borítókép segítségével egyedivé tudjuk varázsolni a profilunkat, és felkelthetjük az érdeklődők figyelmét. Mind a személyes, mind az üzleti életben segíthet előbbre jutni egy ízlésesen megválasztott Facebook borítókép. (Vagy nem, hisz a fiatalok ma már inkább más platformokat használnak, a Facebook népszerűsége folyamatosan csökken). A Facebookra így regisztrálhatsz.
A Facebook borítókép megváltoztatása
A Facebook borítóképet úgy tudjuk megváltoztatni, hogy a borítókép területének bal oldalára visszük az egeret. Ekkor megjelenik egy vízjel, amelyre rákattintva feljön a menü a Facebook borítókép megváltoztatásához. Ez a módszer értelemszerűen csak számítógépen működik, az Android felhasználóknak a menüből kell kikeresniük a módszert a borító megváltoztatására. A fentebb látható képen illusztráltuk ennek a működését.
Hogy kell borítóképet választani?
A Facebook borítókép mérete asztali számítógépen megjelenítve vízszintesen 820, függőlegesen 312 képpont. Érdemes tehát ekkora, vagy nagyobb képet szerkeszteni. Ha a kép ennél nagyobb, akkor azt a Facebook méretre fogja vágni. Ezt követően kézzel a helyére lehet igazítani a borítóképet. Mobiltelefonon a borítókép 640 képpont széles, és 360 képpont magas lesz. Érdemes eldönteni, hogy inkább mobiltelefonokra, vagy számítógépre optimalizált borítóképet akarsz -e használni.
Borítóképek letöltése
Vannak olyan internetes oldalak, ahol Facebook borítóképeket lehet letölteni. Maga a Facebook is felajánl néhány borítóképet, de ezek a képek unalmasak és egyhangúak. Internetes keresőkben több száz weboldalt találni, amelyek Facebook borítóképek gyűjtésére specializálódott, ilyen például a MyFBCover. Az ilyen weboldalakon a Facebook borítóképek mérete már a megfelelő, ezért ezzel nem kell bajlódni.
Fénykép használata borítókép gyanánt
Érdemes saját készítésű fényképet feltölteni Facebook borítókép gyanánt. Ekkor egy jól sikerült fényképet érdemes alapnak venni, például egy olyat, amelyben a távolban látszódsz. Nem szükséges, hogy látszódjon a tested, vagy az arcod a borítóképen. A profilkép már tartalmazza az arcod amúgy is, nem kell mindenhová saját magadat beszúrni. A borítókép ideálisan meghatároz rólad, vagy a vállalkozásodról valamit. Például ha a motorok szerelmese vagy, akkor használj borítóképnek egy jó képet, amin látszik a motorod.
Céges Facebook esetén
Céges Facebook esetén valószínűleg a logót már profilkép gyanánt használtad fel. Ezért aztán Facebook borítónak valami olyan képet kell használni, ami jól determinálja a céged arculatát. Például ha a céged cipők kereskedelmével foglalkozik, akkor egy nagyon jól sikerült fotót érdemes beszúrni, mondjuk egy futóról. A lényeg, hogy a profilkép stílusa illeszkedjen a cég profiljába, és legyen egyedi. Ne használ olyan borítóképet, amely nem kötődik hozzád, vagy a cégedhez, mert azt a felhasználók észreveszik.
Borítókép csapatoknak, csoportoknak, egyesületeknek
Nehéz olyan borítóképet találni, ami jól reprezentál egy csoportot. Nyilván a csoport tematikájából következve adja magát az, hogy milyen jellegű borítóképet kell használnod. Viszont ennek a borítóképnek olyannak kell lennie, hogy a több századjára is visszatérő felhasználó mindig örömmel nézzen rá. Nem lehet ezért a csoportok borítóképe olyan kép, ami hamar unalmassá válik. A csoportok borítóképeit mindig érdemes 1-2 hónap után megváltoztatni, hogy érezzék a felhasználók azt, hogy a csoport adminisztrátorai törődnek a közösséggel.
Csoportkép borítónak
Nem javasolt a csoportkép használata borítónak, mert a borítókép vízszintes irányban nem túl nagy. Az egymás mellett álló emberek közül az alacsonyabbak feje túlzottan alacsonyan fog elhelyezkedni, és ez nem jó hatást kelt. Gyakran látni azt, hogy iskolai osztályok ilyen módon csinálnak maguknak Facebook profilt. Néha sikerül ezt jól eltalálni, de a legtöbb esetben a végeredmény nem néz ki szerencsésen.